Nτοκιμαντέρ: Bob Marley

>> Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012



O βραβευμένος με Oscar καλύτερου ντοκιμαντέρ για το One Day in September, Κevin MacDonald, παρουσίασε στην φετινή Berlinale την απόλυτη βιογραφία, για τους κριτικούς τουλάχιστον, του θρυλικού Bob Marley.

To ντοκιμαντέρ το οποιο γυρίστηκε με τις ευλογίες και της οικογένειας του Marley αλλά και της Island Records, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές.

Όπως δήλωσε στο Reuters ο δημιουργός της ταινίας Kevin MacDonald ''αισθανόμουν πως δεν είχε ακόμη γυριστεί μια αξιόλογη ταινία χωρίς παραπληροφόρηση για την ζωή και το έργο του Bob Marley. Ήθελα να γυρίσω ένα απλό έργο, ξεκάθαρο, που να περιγράφει τον χαρακτήρα του και την ζωή του θρύλου της reggae''.

Στο διάρκειας 144 λεπτών "Marley", περιλαμβάνονται συνεντεύξεις με τα παιδιά του Bob Marley, την γυναίκα του Rita, με το πρώην μέλος των Wailers και στενό φίλο του Marley, Βunny 'Wailer' Livingston και άλλους μουσικούς. Για την ολοκλήρωση του ντοκιμαντέρ χρειάστηκαν 13 μήνες.

O Bob Marley πέθανε στις 11 Μαϊου του 1981 σε ηλικία μόλις 36 ετών. H ταινία ''Marley'' κάνει πρεμιέρα στις Αμερικάνικες αίθουσες στις 20 Απριλίου, για την Ευρώπη ακόμα δεν υπάρχει ανακοίνωση. Σίγουρα αναμένεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

http://www.allaboutmusic.gr/articles/epikairoteta/marley_h_biograpia


Get Up Stand Up

"...sick and tired of the bullshit game….  you fool some people some times but you can't fool all the people all the time, so now we see the light..."

Read more...

Πως να γίνεται μέλη στον Περιβαλλοντικό Όμιλο Σαλαμίνας

>> Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

Εγγραφή Μελών: Τακτικό μέλος: έχει δικαίωμα να εγγραφεί κάθε πολίτης, δημότης της νήσου Σαλαμίνας, που συμφωνεί με τους σκοπούς και τις κατευθύνσεις του συλλόγου και συμπράττει στην υλοποίησή τους, αρκεί να έχει συμπληρώσει το 18° έτος της ηλικίας του και να μην έχει τελεσίδικα καταδικαστεί για απάτη, πλαστογραφία, εμπορία ναρκωτικών, αρχαιοκαπηλία και κακουργηματικές πράξεις. Οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν έγγραφη αίτηση προς το Δ.Σ. η οποία θα πρέπει να υποστηρίζεται εγγράφως από δύο μέλη. Το Δ.Σ. θα αποφασίζει για την αποδοχή της το αργότερο ένα μήνα μετά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Αν η αίτηση απορριφθεί ο ενδιαφερόμενος μπορεί να θέσει το θέμα στη Γ.Σ. η οποία αποφασίζει οριστικά. Επίσης η Γ.Σ. μπορεί να αποφασίσει τη μη εγγραφή νέων μελών για συγκεκριμένο λόγο παρά τη θετική απόφαση του Δ.Σ. 

Ομότιμα μέλη: γίνονται με αιτιολογημένη απόφαση του Δ.Σ. άτομα που προσέφεραν σημαντικές υπηρεσίες στην προσπάθεια του συλλόγου να πραγματοποιήσει τους σκοπούς του. Τα ομότιμα μέλη έχουν όλα τα δικαιώματα των τακτικών μελών εκτός από το δικαίωμα του εκλέγεσθαι.
 
Συνδρομή:  Για την εξυπηρέτηση των στόχων του Ομίλου έχει ορισθεί συνδρομή για τα μέλη του Ομίλου η οποία ανέρχεται σε 2 ευρώ μηνιαίως (ή 24 ευρώ το χρόνο).

Αίτηση εγγραφής μπορείτε να κάνετε στα γραφεία του Ομίλου μας (Πολυχρόνη Λεμπέση 80 κ' Ηροδότου - Αγιος Νικόλαος) κάθε Τρίτη 7-9 μμ

Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα. 
Μπορούμε περισσότερα. 
Γινόμαστε πιο δυνατοί.


Read more...

Πρασινίζοντας το νησί μας, Μέρος 2ο

>> Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2012

Ο Περιβαλλοντικός Όμιλος Σαλαμίνας «ΠΕΡΙΒ.Ο.Σ» πραγματοποεί σειρά δενδροφυτεύσεων στα πλαίσια της προσπάθειάς του να βελτιώσει, τόσο την αισθητική εικόνα ορισμένων επιλεγμένων περιοχών, όσο και το μικροκλίμα του νησιού μας, αυξάνοντας το περιαστικό πράσινο.

Για το λόγο αυτό μετά την επιτυχή δενδροφύτευση πριν από 10 ημέρες στο Καματερό, σας προσκαλεί να πάρετε μέρος στην δενδροφύτευση του, το Σάββατο 25 Φεβρουαρίου στα Γήπεδα tennis (στο χώρο που πραγματοποιείται η λαϊκή αγορά), ώρα 10.00 πμ.

Το περιβάλλον και η ποιότητα ζωής είναι υπόθεση όλων μας!

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ: Η διαδικασία της φύτευσης, πρέπει να ακολουθήσει κάποιους απλούς κανόνες για να έχει θετικά αποτελέσματα. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να τους τηρήσουμε Αν κάποιος δεν μπορέσει να τις εφαρμόσει είναι προτιμότερο να μην εμπλακεί στη διαδικασία.
Όσοι ελέγχετε κάποια ομάδα που θα παρευρεθεί στη δενδροφύτευση ενημερώστε την υπεύθυνα.


http://sites.google.com/site/perivos/

Read more...

Η Διαβούλευση των Σχεδίων Διαχείρισης των υδατικών πόρων της χώρας άρχισε

>> Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2012

alliprotasi.wordpress.com/2010/03/14/periballo/

Η διαμόρφωση των Σχεδίων Διαχείρισης των  Λεκανών Απορροής της χώρας μπαίνει  στην τελική της φάση. Στα Σχέδια αυτά θα καθοριστούν τελικά, μετά από πλήρη και λεπτομερή ανάλυση, τα απαιτούμενα μέτρα για:
  • την βελτίωση της ποιότητας των επιφανειακών νερών (ποταμών, λιμνών, εκβολών και παράκτιων νερών), και
  • την εξασφάλιση της επάρκειας και την βελτίωση της ποιότητας των υπόγειων νερών, και
  • την προστασία των χερσαίων οικοσυστημάτων και βιοτόπων σε ότι αφορά τις ανάγκες τους σε νερό.
Στα Σχέδια περιλαμβάνεται ανάλυση του κόστους  του νερού στην κάθε κατηγορία χρηστών  κατά περιοχή.

Εάν λοιπόν είσαι:
  • φορέας λήψης αποφάσεων, έχεις δηλαδή θεσμική αρμοδιότητα στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τη διαχείριση του νερού,
  • εμπειρογνώμονας – ειδικός, είσαι δηλαδή επιστήμονας, σύμβουλος εκπροσωπείς εκπαιδευτικό ίδρυμα, Μη Κυβερνητική Οργάνωση ή ειδικό φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα,
  • χρήστης - καταναλωτής νερού, είσαι δηλαδή αγρότης ή ενεργός πολίτης, εκπροσωπείς βιομηχανία, επιχείρηση ή το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό της ύδρευσης,
  • διαχειριστής, δηλαδή εκπροσωπείς φορέα που έχει ρόλο εφαρμογής στη διαχείριση των υδάτων
είναι απαραίτητη η  συμμετοχή σου.

Διαβάστε τη διαβούλευση και συμμετέχετε στον ειδικά διαμορφωμένο ιστοχώρο
 

 
 
 

Ο Καρπενησιώτης ποταμός,  γεννημένος  στις  Τυμφρηστιώτικες ράχες, κατηφορίζει την κοιλάδα, ανάμεσα  στα βουνά της Καλιακούδας και της Χελιδόνας, δροσίζοντας στη διαδρομή του αμέτρητα πλατάνια και πλάσματα της τοπικής πανίδας. Ο Καρπενησιώτης στο γοργό διάβα των δεκαπέντε χιλιομέτρων του, δίνει μια παράσταση άγριας ομορφιάς στο εντυπωσιακό φαράγγι του «Κλειδιού» και φτάνει ως τα «Διπόταμα» όπου ανταμώνει με τον αδερφό του τον Κρικελοπόταμο. Οπότε εκεί έχουμε τα... «βαφτίσια» και το ποτάμι με το όνομα, πλέον, Τρικεριώτης  θα συνεχίσει την περιπετειώδη πορεία του μέχρι να αναπαυθεί στα νερά της λίμνης των Κρεμαστών. Για το… ζωγραφικό έργο του Καρπενησιώτη μέσα στην παρθένα Ευρυτανική φύση δεν θα σας μιλήσουμε. Τι να πουν, άλλωστε, τα λόγια όταν λένε τόσα πολλά οι εικόνες. Αχ ρε Ευρυτανία, με τις ανεξάντλητες τις ομορφιές σου!!!  
 

Read more...

470 νεκρές θαλάσσιες χελώνες στην Ελλάδα

>> Κυριακή, 19 Φεβρουαρίου 2012

Πάνω από 470 θαλάσσιες χελώνες εντοπίστηκαν νεκρές στις ελληνικές θάλασσες τη χρονιά που πέρασε ενώ κάθε χρόνο αυξάνεται ο αριθμός τους, σύμφωνα με τον Συλλόγο για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας «Αρχέλων».

Οι θάνατοι των χελωνών οφείλονται κυρίως σε ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως το ψάρεμα με παραγάδια, πετονιές και δίχτυα, ενώ πολλές έχουν σκοτωθεί από τις προπέλες των ταχύπλοων σκαφών.

Ενδέχεται όμως η αύξηση των περιστατικών θανάτων να οφείλεται στην ανάλογη αύξηση του πληθυσμού των χελωνών, σύμφωνα με τον Παύλο Τσάρο, υπεύθυνος περίθαλψης και δικτύου διάσωσης χελωνών του συλλόγου «Αρχέλων».

Σημαντικό ωστόσο ήταν το έργο του Κέντρου Διάσωσης Χελωνών (ΚΔΧ) στη Γλυφάδα, που περιέθαλψε τη χρονιά που πέρασε περισσότερες από 50 τραυματισμένες και άρρωστες χελώνες, ενώ πραγματοποίησε και 20 επεμβάσεις και 34 απελευθερώσεις.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του ΚΔΧ, στη Ζάκυνθο παρατηρείται ανησυχητική αύξηση εκθαλασσώσεων θαλάσσιων χελωνών ενώ νέα απειλή θεωρείται και η θήρευση των φωλιών τους από αδέσποτα σκυλιά.

Επιπλέον, στην Πελοπόννησο και την Κρήτη, η αλιεία, ο καθαρισμός παραλιών από βαρέα οχήματα, τα τρίκυκλα «γουρούνες», η φωτορύπανση, η ηχορύπανση, οι ξαπλώστρες, οι προεκτάσεις των μπαρ, οι παράνομες κατασκευές, όπως επίσης και τα πάρτι στην παραλία τα οποία σε πολλές περιπτώσεις συνδιοργανώνονται από τους δήμους, αποτελούν σοβαρούς κινδύνους για την επιβίωση του σπάνιου αυτού είδους.


Αν και οι άνθρωποι που προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους για τη διάσωση της χελώνας αυξήθηκαν σημαντικά κατά το έτος 2011, φτάνοντας τα 468 άτομα, μεταξύ των οποίων και 10 οικογένειες, έχει παρατηρηθεί μείωση των ξένων εθελοντών, «προφανώς λόγω της κακής εικόνας της Ελλάδας προς τα έξω», όπως ανέφερε στο ΑΜΠΕ η Θεώνη Καρκούλια, υπεύθυνη εθελοντών του «Αρχέλων».

«Στόχος μας είναι να εντείνουμε τις προσπάθειες για την προσέλευση εθελοντών από την Ελλάδα και το εξωτερικό έτσι ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα», δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο Μπένος Πάλμερ διευθυντής του «Αρχέλων» και κάλεσε όλους να συστρατευθούν σε μία κοινή προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος.

«Υπάρχει μία παροιμία που λέει: μην περιμένεις να σταματήσει η βροχή για να χορέψεις. Τα στελέχη και οι εθελοντές του «Αρχέλων» χορεύουν στη βροχή όλο τον χρόνο αποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο γκρίνια και μουρμούρα», τόνισε ο Νίκος Ραΐσης, μέλος του ΔΣ και πρόσθεσε: «Γίνεται σπουδαία δουλειά. Κάποιοι άνθρωποι, κυρίως νέοι, δουλεύουν χωρίς να σκέφτονται κόπο και χρήματα».



Απ΄την πλευρά τους, οι εθελοντές, μιλώντας στο ΑΜΠΕ, εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για τη συμμετοχή τους στις προσπάθειες του «Αρχέλων». «Προσφέρω εθελοντικά τις υπηρεσίες μου στη Ζάκυνθο ένα μήνα κάθε χρόνο, από το 2008», δηλώνει στο ΑΜΠΕ ο Μπάμπης Πέτρου, ηλεκτρολόγος στο επάγγελμα και προσθέτει «Είναι μία μοναδική εμπειρία που δεν περιγράφεται με λόγια. Αξίζει να τη ζήσει κανείς».

Περισσότερες πληροφορίες για τον σύλλογο «Αρχέλων» στον ιστότοπο www.archelon.gr, και στο τηλέφωνο: 210 89 44 444


http://gr.news.yahoo.com/470-205900440.html

Read more...

Δεν θέλουμε μεταλλαγμένα στη διατροφή μας

Κύριοι,
Με έκπληξη και απογοήτευση ενημερώθηκα από την Greenpeace, ότι η εταιρεία σας κάνει χρήση μεταλλαγμένων ζωοτροφών. Την ίδια στιγμή μάλιστα, ισχυρίζεστε ότι δεν χρησιμοποιείτε μεταλλαγμένες ζωοτροφές.
Απαιτώ από την εταιρεία σας να εξασφαλίσει αμέσως καθαρές, μη μεταλλαγμένες ζωοτροφές. Απαιτώ να μου παρέχετε προϊόντα ποιοτικά, απαλλαγμένα από μεταλλαγμένα σε κάθε στάδιο της διατροφικής αλυσίδας. 
Ζητώ να στραφείτε αμέσως προς την καλλιέργεια εγχώριας ζωοτροφής χωρίς μεταλλαγμένα, βοηθώντας ταυτόχρονα την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας, αυτή την πολύ κρίσιμη στιγμή. 
Δεν θέλω να ξοδεύονται εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια το χρόνο για να εισάγεται σόγια, χωρίς να γνωρίζω πόση από αυτήν είναι μεταλλαγμένη και που καταλήγει. 
 Αντιθέτως, θέλω να επενδύσετε σε καλλιέργεια εγχώριας ζωοτροφής (κτηνοτροφικά φυτά όπως ρεβίθια, μπιζέλια, κουκιά, λούπινα). Θέλω να ξέρω τι τρώω, να ανοίξουν θέσεις εργασίας στη χώρα μας, να προωθηθεί η βιώσιμη γεωργία, να τονωθεί η ανάπτυξη. 
Παρακαλώ να με ενημερώσετε σχετικά με τις κινήσεις στις οποίες θα προβεί η εταιρεία σας για την αντιμετώπιση των μεταλλαγμένων.
Με εκτίμηση
ΟΧΙ ΣΤΑ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ 
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ και στείλτε επιστολή διαμαρτυρίας

Read more...

We Are All Greeks Now

Κίνημα αλληλεγγύης και υποστήριξης της Ελλάδας που εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο μέσω διαδικτύου, συγκροτούν πολίτες από όλες τις χώρες του κόσμου και μετατρέπονται σε γροθιά οργής, αλλά και ασπίδα προστασίας παράλληλα για τους Έλληνες που δοκιμάζονται από τα σκληρά μέτρα λιτότητας.

 «Είμαστε όλοι Έλληνες» είναι το σύνθημα που όλοι μαζί θα φωνάξουν και θα εκφράσουν την οργή τους. Μία οργή που μέρα με την ημέρα μεγαλώνει..




Read more...

Τεράστιας σημασίας απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά για τις Ιχθυοκαλλιέργειες

Δημιουργείται νομολογία που μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλη την Ελλάδα

Το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά απέρριψε την αίτηση αναστολής της εταιρίας «ΔΙΑΣ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ» κατά της απόφασης του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Αττικής, Δημήτρη Κατσικάρη, ο οποίος στις 5.7.2011 είχε αποφασίσει την οριστική παύση λειτουργίας δύο μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας στον Πόρο, εφαρμόζοντας τη δέσμια αρμοδιότητά του άρθρου 30 § 2 του Ν. 1650/1986. Σύμφωνα με τον συγκεκριμένο νόμο, όταν διαπιστωθεί ότι μία δραστηριότητα προκαλεί υποβάθμιση του περιβάλλοντος, επιβάλλεται προσωρινή διακοπή της λειτουργίας της έως ότου η υποβάθμιση σταματήσει, και οριστική διακοπή σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Το δικαστήριο έκανε αποδεκτό ότι υπήρξε υποβάθμιση του περιβάλλοντος, η οποία αποδεικνύεται από την υπέρβαση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων των μονάδων, δηλαδή από το γεγονός ότι διέθεταν περισσότερα από τα επιτρεπόμενα κλουβιά, και έκρινε ότι ο Αντιπεριφερειάρχης απολύτως νόμιμα και δικαιολογημένα διέκοψε οριστικά τη λειτουργία τους. Είναι  η πρώτη φορά που εφαρμόζεται η εν λόγω αρμοδιότητα του Ν. 1650/1986 για τις ιχθυοκαλλιέργειες και η απόφαση του δικαστηρίου δημιουργεί νομολογία που μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλη την Ελλάδα.

Πρόσφατα δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση PLoS One μελέτη που αποδεικνύει, μέσω του έλεγχου των δορυφορικών εικόνων του Google Earth, ότι

η Ελλάδα το 2006 παρήγαγε περίπου 30% περισσότερα ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας από ό,τι δήλωσε επίσημα στον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO). 

Αυτό πρακτικά σημαίνει παραγωγή 30.000 τόνων καθ’ υπέρβαση των περιβαλλοντικών όρων και περίπου 140εκ. ευρώ μαύρο αφορολόγητο χρήμα. Και αυτά κατά τη διάρκεια μίας μόνο χρονιάς. Στις Περιφέρειες της χώρας τηρούνται τα διαχρονικά απογραφικά δελτία παραγωγής όλων των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας καθώς και όλες οι ετήσιες εκθέσεις ελέγχου τήρησης των περιβαλλοντικών όρων. Οι κάτοικοι των θιγόμενων περιοχών απαιτούν άμεσα τη δημοσιοποίησή τους και την εφαρμογή του νόμου!

salamina-press.blogspot.com

Read more...

Οι δέκα μασέλες

>> Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2012


Read more...

...

http://inventorspot.com/articles/yum_dog_peeing_my_glass_21220

Read more...

Δυτική Αττική & περιβάλλον... τίποτα δεν τελειώνει εδώ!

>> Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2012

 


Η φετινή συγκυρία, με την εμπλοκή των ΕΛΠΕ στην ''δήθεν'' διαχείριση της οικολογικής ισορροπίας της λίμνης, κατέστησε ακόμα πιο αναγκαία την παρουσία ευαισθητοποιημένων πολιτών στο τεράστιο πρόβλημα του υγρότοπου. Η διαμαρτυρία στρέφεται ξεκάθαρα ενάντια στην προσπάθεια των ΕΛΠΕ να ''αθωωθούν'' από τις ευθύνες τους για τη ρύπανση της λίμνης και να μετατραπούν σε ευγενικούς χορηγούς. Η υπεράσπιση της Λίμνης Ρειτών είναι για όλους εμάς, ένα πεδίο δραστηριοποίησης διαρκές και επίμονο. http://xaidari.blogspot.com/2012/02/4212.html

 
Για 4η συνεχόμενη χρονιά, φορείς της Δυτικής Αττικής και bloggers με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Υγροτόπων (2/2/2012) πραγματοποίησαν συγκέντρωση και πορεία στη Λίμνη Ρειτών (Κουμουνδούρου). Με δύο μεγάλα πανό που έγραφαν "Η ΛΙΜΝΗ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ", "ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗ ΛΙΜΝΗ ΑΠΟ ΤΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΕΛΠΕ" οι συγκεντρωμένοι με πορεία επί της Λ.Αθηνών κατευθύνθηκαν προς το Δυτικό τμήμα της Λίμνης και συμβολικά αποκαθήλωσαν ένα τμήμα της διαφημιστικής πινακίδας που βρίσκεται στο λόφο. Ως γνωστό η Λίμνη Ρειτών (Κουμουνδούρου) έχει χαρακτηριστεί αρχαιολογικός χώρος με το ΦΕΚ 5/Β/8-1-1974  και ως εκ τούτου απαγορεύονται οι διαφημίσεις.
http://xpolis.blogspot.com/2012/02/4-422012.html


Φωτορεπορτάζ από τη διαμαρτυρία στη λίμνη Κουμουνδούρου


Δενδροφύτευση

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη δενδροφύτευση του Περιβαλλοντικού Ομίλου Σαλαμίνας το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου στο Καματερό. Από πολύ νωρίς εθελοντές που βρίσκονταν στο χώρο φρόντισαν ώστε να γίνει μία απαραίτητη προεργασία και να έχουν σκαφτεί οι λάκκοι προσεκτικά στα προς δενδροφύτευση σημεία. Στη δενδροφύτευση του Σαββάτου πήραν μέρος μέλη του Περιβαλλοντικού Ομίλου Σαλαμίνας, οι εθελοντικές ομάδες «οι Φίλοι του Δάσους», η « ΕΣΣΑΚ», οι Περιβαλλοντικές Ομάδες του Λυκείου Αμπελακίων, ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ, ο εξωραϊστικός Σύλλογος Δημήτρανι, ενώ μεγάλη αίσθηση προκάλεσε η παρουσία των Προσκόπων Λυκαβηττού, οι οποίοι κατέφθασαν στο χώρο με πολύ κέφι και όρεξη για δουλειά.  Ο Περιβαλλοντικός Όμιλος Σαλαμίνας ευχαριστεί θερμά την κοινοπραξία ferry boat «Ο/Γ-Ε/Γ Σαλαμίνας» και «Άγιος Νικόλαος»
για τη χορηγία των δέντρων, το Δήμο Σαλαμίνας για τη διάθεση σκαπτικού οχήματος και το Λιμενικό Ταμείο για τη διάθεση οχήματος και εργαλείων. Τέλος, η δενδροφύτευση της Κυριακής 12 Φεβρουαρίου αναβλήθηκε για το Σάββατο 25 Φεβρουαρίου στο χώρο που πραγματοποιείται η λαϊκή Αγορά (κοντά στα γήπεδα Τένις) λόγω της βροχής, η οποία, ωστόσο, ήταν ευεργετική για τη Δενδροφύτευση του Σαββάτου. Σας περιμένουμε όλους για να πρασινίσουμε το νησί μας όλοι μαζί!



Τίποτα δεν τελειώνει εδώ

Την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου και ώρα 18.00 στην αίθουσα Μπόγρη του Δημαρχείου Σαλαμίνας η ομάδα ecomobility του Γυμνασίου Αιαντείου έκανε την παρουσίαση της εργασίας της με διάφορους ευρηματικούς, κατά τη γνώμη της, τρόπους. Η εργασία ξεκίνησε με ένα θεατρικό δρώμενο-καλωσόρισμα για την εκστρατεία της οικολογικής μετακίνησης. Στη συνέχεια, οι μαθητές έδειξαν μία παρουσίαση power point για τα προβλήματα, τις προτάσεις και τη δράση της ομάδας, η οποία συμπεριλάμβανε πολλές συναντήσεις με διάφορους φορείς του νησιού μας. Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με το θεατρικό της ομάδας "Angels & Demons" με θέμα την οικολογική μετακίνηση και το τραγούδι της "Μία πράσινη ιδέα", ενώ το κοινό στο τέλος της παρουσίασης είχε την ευκαιρία να κάνει ερωτήσεις πάνω στην εργασία. Η ομάδα ecomobility αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τους συντονιστές καθηγητές της, κ. Δημήτρη Τσιμούρα και κ. Κανάκη Μαίρη, καθώς και τον Δ/ντή του σχολείου, κ. Κοτσώνη Δημήτριο για την πολύτιμη βοήθειά τους.  Κλείνοντας, η ομάδα θα ήθελε να τονίσει ότι ένιωσε μεγάλη χαρά που συμμετείχε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, γιατί της δόθηκε η ευκαιρία να εκφραστεί με πολλούς τρόπους μπροστά στο κοινό που την τίμησε με την παρουσία του. Θέλει, επίσης, να πιστεύει ότι τίποτα δεν τελειώνει εδώ και ότι οι προτάσεις της θα υλοποιηθούν. Αυτός , άλλωστε, ήταν και ο λόγος που το κεντρικό σύνθημα της ομάδας ήταν 

"To Γυμνάσιο Αιαντείου ... επιμένει ecomobility", αφού η εκστρατεία της έχει ήδη δύο χρόνια ζωής! Σας ευχαριστούμε.

Περισσότερα για τη δράση μας εδώ : ecomobilityaianteio.blogspot.com


Read more...

.


Read more...

Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2012

>> Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2012







Read more...

Το Google Earth αποκαλύπτει την αλήθεια για τα ιχθυοτροφεία στην Ελλάδα...

Τα νούμερα δεν βγαίνουν...
Δορυφορικές εικόνες του Google Earth, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εκτιμηθεί η χωρητικότητα των ιχθυοτροφείων, δείχνουν ότι η Ελλάδα παρήγαγε το 2006 περίπου 30% περισσότερα ψάρια από ό,τι δήλωσε επίσημα στον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO). Το συμπέρασμα ...προέρχεται από καναδική μελέτη που δημοσιεύεται στην ηλεκτρονική επιθεώρηση PLoS One και δείχνει να επιβεβαιώνει τις υποψίες ότι η παραγωγή ψαριών καλλιέργειας είναι μεγαλύτερη από ό,τι τελικά δηλώνεται.

Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα φιλοξενεί τη μεγαλύτερη βιομηχανία θαλάσσιας ιχθυοκαλλιέργειας, δεδομένου ότι η πλειονότητα των κλωβών που εντοπίστηκαν από το Διάστημα (49%) βρίσκονται σε ελληνικά νερά, με την Τουρκία να ακολουθεί στη δεύτερη θέση (31%).

Από την έρευνα εξαιρέθηκαν πάντως τα αμφιλεγόμενα παχυντήρια τόνου -ιχθυοτροφεία όπου μεταφέρονται για πάχυνση νεαροί τόνοι από την ανοιχτή θάλασσα. Για τα παχυντήρια υπάρχουν μεν ενδείξεις για ανακριβή στοιχεία, ωστόσο οι ερευνητές αποφάσισαν να τα εξαιρέσουν επειδή η παραγωγή τους παρουσιάζει απρόβλεπτες διακυμάνσεις.

Η ομάδα της Δρ Τζένιφερ Τζάκερ στο Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολούμπια στον Καναδά αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το Google Earth για να εξετάσει την ακρίβεια των δηλωθέντων στοιχείων για τα ιχθυοτροφεία. Στα διαθέσιμα δορυφορικά δεδομένα, που καλύπτουν το 90% των μεσογειακών ακτών, οι ερευνητές εντόπισαν περισσότερους από 21.000 κλωβούς ιχθυοτροφείων, από τους οποίους οι 248 ήταν κυκλικά κλουβιά με διάμετρο άνω των 40 μέτρων και εξαιρέθηκαν από την ανάλυση επειδή πιθανότατα επρόκειτο για παχυντήρια τόνου.

Για το 40% των γαλλικών ακτών, κυρίως στην Προβηγκία και στην Κορσική, καθώς και για το μεγαλύτερο μέρος των ισραηλινών ακτών, τα δορυφορικά δεδομένα ήταν ελλιπή ή ανύπαρκτα. Η ανάλυση των εικόνων υποδεικνύει ότι το 2006 η Ελλάδα ήταν πρώτη σε παραγωγή με 103.819 τόνους ψαριών. Στις επόμενες θέσεις ακολουθούν η Τουρκία, η Ισπανία και η Ιταλία.

Η ποσότητα που αντιστοιχεί στην Ελλάδα είναι 30% υψηλότερη από ό,τι δηλώθηκε στον FAO, ενώ της Τουρκίας είναι 18% μεγαλύτερη, της Κύπρου 16% και της Κροατίας 10%.

Αντίθετα, η Ιταλία, η Γαλλία, η Μάλτα και το Ισραήλ φέρονται να δήλωσαν ποσότητες μεγαλύτερες από τις πραγματικές. Αυτό, εκτιμούν οι ερευνητές, ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι κάποιες εισαγόμενες ποσότητες θεωρήθηκαν εγχώρια παραγωγή. «Η Ιταλία φαίνεται να θεωρεί μέρος της ιταλικής παραγωγής εισαγόμενη από την Ελλάδα» επισημαίνουν οι ερευνητές.

Το τελικό συμπέρασμα είναι πάντως ότι η παραγωγή στη Μεσόγειο συνολικά δεν υπερέβαινε σημαντικά τις δηλωθείσες ποσότητες. Επιπλέον, επισημαίνουν οι ερευνητές, το Google Εarth έχει το δυναμικό να χρησιμοποιηθεί ως αξιόπιστο εργαλείο για την επιβεβαίωση των στοιχείων...



http://esalamina.blogspot.com

Read more...

ANIMA: Γερακίνες και άλλα πολλά

>> Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2012

Με 108 εισαγωγές έκλεισε ο πρώτος μήνας του χρόνου, από τις οποίες τριάντα είναι γερακίνες! Σαράντα πουλιά πυροβολημένα, από τα οποία τρεις μπούφοι! Τα υπόλοιπα, ατυχήματα, ως συνήθως ανθρωπογενή.

 Το προσωπικό και οι εθελοντές της ΑΝΙΜΑ αγωνίζονται σκληρά για να διαχειριστούν τόσα ζώα που έρχονται καθημερινά από όλη την Ελλάδα. Να τα παραλάβουν από τους σταθμούς και τα λιμάνια, να τα μεταφέρουν στον γιατρό, να τα φροντίσουν κατά τη νοσηλεία τους, να τα μεταφέρουν στους τόπους απελευθέρωσης.

Η προσφορά εθελοντικής εργασίας και η οικονομική υποστήριξη είναι καθοριστικής σημασίας την περίοδο αυτή, όπου οι δομές προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, που με κόπο χτίστηκαν σε δεκαετίες, κινδυνεύουν με άμεση κατάρρευση λόγω της κρίσης, με τραγικές συνέπειες όχι μόνο για την βιοποικιλότητα αλλά και για τον άνθρωπο.


http://www.wild-anima.gr/index.php

Read more...

ΑΡΧΕΛΩΝ: Νέα από το Κέντρο Διάσωσης

>> Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2012

Η εθελόντρια του Κέντρου Διάσωσης Ιωάννα Στουρνάρα μας ενημερώνει για τα γεγονότα από 21 Δεκεμβρίου ως 29 Δεκεμβρίου 2011.

Νέες Αφίξεις

Αυτή την εβδομάδα καμία χελώνα δεν ήρθε στο Κέντρο Διάσωσης, όμως ήρθε ένας νέος εθελοντής. ο Aaron (Αγγλία), αλλά και κάποιοι παλιοί εθελοντές, η Flick (Αγγλία) και ο Johannes (Γερμανία), επέστρεψαν για να περάσουν τις διακοπές τους δουλεύοντας στο κέντρο διάσωσης.


Ευτυχής Κατάληξη
Καταμεσής του χειμώνα με αρκετό αέρα και παγωνιά όπου πολλά μέρη της Ελλάδας έμειναν παγωμένα (συμπεριλαμβανομένου της Αττικής, όπου βρίσκεται το Κέντρο Διάσωσης) ήταν δύσκολο να γίνουν απελευθερώσεις. Μια μέρα όπου ο καιρός ήταν καλός, η ‘‘Ιωάννα’’ μπορούσε να επιστρέψει στη θάλασσα στην παραλία των ‘‘Λεγρενών’’.

Η χελώνα ‘‘Ιωάννα’’, μια μεσαίου μεγέθους Caretta caretta έφτασε στο Κέντρο Διάσωσης στις 14 Αυγούστου μιας περιόδου με πολύ δουλειά. Είχε την ατυχία να πιαστεί σε πετονιά ψαρέματος, με αποτέλεσμα δυο μεγάλα αγκίστρια να μπλεχτούν μαζί με την πετονιά στο λαιμό της.

 Αυτό που έκανε χειρότερη την κατάσταση είναι ότι χτυπήθηκε στο κεφάλι ευτυχώς όχι πολύ σοβαρά. Τα αγκίστρια και η πετονιά αφαιρέθηκαν με χειρουργείο, το τραύμα στο κεφάλι της θεραπεύτηκε και της χορηγήθηκαν μια πληθώρα αντιβιοτικών και άλλων φαρμάκων. Πριν την απελευθέρωσή της είχε μετακινηθεί από την μονάδα αποκατάστασης, μέσα σε μια μεγαλύτερη, εξωτερική δεξαμενή έτσι ώστε οι κολυμβητικές και οι καταδυτικές της ικανότητες να μπορούν να παρακολουθούνται και να αξιολογούνται.

Ελπίζουμε ακόμα να απελευθερωθεί και ο ‘‘Μανώλης’’ μια 61κιλών Caretta caretta η οποία ήρθε στο Κέντρο με τραύματα στο κεφάλι και το πτερύγιο, στις 19 Ιουλίου αυτού του χρόνου. Είχε παγιδευτεί ένα από τα πτερύγια της σ’ ένα δίχτυ ψαρέματος και κατάφερε να ελευθερωθεί τραυματίζοντας το. Όπως η ‘‘Ιωάννα’’ και ο ‘‘Μανώλης’’ είχε επίσης χτύπημα στο κεφάλι. Στο ‘‘Μανώλη’’ κατά την εγχείρηση του αφαιρέθηκε μέρος του οστού του πτερυγίου. Το τραύμα στο κεφάλι του θεραπεύτηκε, έλαβε αντιβιοτικά και άλλες θεραπείες και σύντομα μεταφέρθηκε από την μονάδα αποκατάστασης, σε μια μεγαλύτερη εξωτερική δεξαμενή ώστε να αξιολογούνται και να παρακολουθούνται οι κολυμβητικές και καταδυτικές του ικανότητες. Τα πηγαίνει καλά και μόλις ο καιρός το επιτρέψει θα μεταφερθεί με σκάφος στα ανοιχτά οπού και θα ελευθερωθεί.

Αυτό το γνωρίζετε;;;;

Των Caretta caretta τα αγαπημένα φαγητά είναι εκείνα που μπορούν εύκολα να βρουν και να πιάσουν τα οποία βρίσκονται κοντά σε βράχους ή στον βυθό της θάλασσας όπως αχινούς, μέδουσες, χταπόδια, καλαμάρια, γαρίδες, μαλάκια κτλ.

Δυστυχώς, έχουν φτάσει στο σημείο να τρέφονται με οτιδήποτε βρίσκεται στον δρόμο τους. Το πεπτικό τους σύστημα είναι δυνατό, ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις τα επώδυνα για εκείνες αντικείμενα περνούν μέσα από την πεπτική οδό. (Είναι άγνωστο τι είδους ζημιά μπορεί να προκαλέσουν τα εν λόγω αντικείμενα κατά την διάρκεια της διαδικασίας).


Η φωτογραφία 14 δείχνει τα πλαστικά αντικείμενα που έχουν φαγωθεί και έπειτα αποβάλλονται φυσιολογικά από τις χελώνες.

Η φωτογραφία 15 δείχνει δυο φωτεινά δολώματα κάτω από το νερό που ρίχτηκαν κοντά στο δίχτυ ψαρέματος για να προσελκύουν τα ψάρια και τα οποία είχε καταπιεί μια από τις χελώνες του Κέντρου Διάσωσης στο ‘‘Θεολόγο’’. Είχε έρθει στο Κέντρο Διάσωσης από την Πάτμο τον Μάιο αφού θεραπεύτηκε και ανάρρωσε ελευθερώθηκε λίγους μήνες μετά.

Έτσι την επόμενη φορά που θα δείτε πλαστικά σκουπίδια μέσα ή κοντά στη θάλασσα, βοηθήστε τις Caretta caretta απομακρύνοντας τα για ανακύκλωση.

Ιωάννα Στουρνάρα (μετάφραση Χριστίνα Τζόρτζη)





Περίθαλψη
Τι μπορείς να κάνεις αν βρεις φωλιά ή τραυματισμένη/νεκρή χελώνα

Αν βρεις φωλιά
Αν η φωλιά κινδυνεύει από τη διέλευση πεζών ή αυτοκινήτων τότε περιφράξτε την με πασαλάκια, τοποθετημένα στα 2 μέτρα περιμετρικά της φωλιάς και ενώστε τα με σκοινί.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Μη σκάψετε τη φωλιά.
Αν τριγύρω βρίσκονται πέτρες ή άλλα εμπόδια που μπορεί να εμποδίσουν τα χελωνάκια στο δρόμο τους προς τη θάλασσα, τότε απομακρύνεται τα εμπόδια.
Αν βρίσκεται σε σκιά (π.χ. κάτω από ομπρέλα), προσπαθήστε να την απομακρύνετε.

Αν βρεις τραυματισμένη θαλάσσια χελώνα
  1. Μεταφέρουμε τη χελώνα σε ΑΣΦΑΛΕΣ ΜΕΡΟΣ μακριά από κόσμο και θόρυβο. ΤΗ ΣΗΚΩΝΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΒΟΥΚΙ (ποτέ από τα πτερύγια ή το κεφάλι).
    Αν είναι μεγάλο ζώο που θα μεταφερθεί από 2 άτομα τη σηκώνουμε πιάνοντας το καβούκι πίσω από τον αυχένα και πάνω από την ουρά.
    ΑΚΟΥΜΠΑΜΕ ΤΟ ΖΩΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ φροντίζοντας να μη διπλωθούν από κάτω τα πτερύγια του.
  2. Φροντίζουμε το ζώο να είναι σε ΠΡΟΦΥΛΑΓΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΩΡΟ, ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΕΡΑ. Τους θερινούς μήνες καλό είναι να σκεπάζεται ιδιαίτερα στα τραύματά του με ένα ΥΓΡΟ ΥΦΑΣΜΑ. Η θερμοκρασία του χώρου δεν πρέπει να πέσει κάτω από τους 15 βαθμούς C. Δεν είναι απαραίτητο, η χελώνα να μπει στο θαλασσινό νερό, ιδιαίτερα όταν είναι τραυματισμένη στο κεφάλι ή εξαντλημένη, τότε ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ, ΕΠΕΙΔΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΝΙΓΕΙ.
  3. Αν έχει μπλεχτεί σε δίχτυα ή πετονιά, τα αφαιρούμε πολύ προσεκτικά. Σε καμιά περίπτωση ΔΕΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΟΥΜΕ ΑΓΚΙΣΤΡΙ Ή ΠΕΤΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΞΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ Ή ΤΗΝ ΟΥΡΑ.
  4. Ελέγχουμε όλα τα πτερύγια για τυχόν ΣΗΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ (tags) και καλούμε τον αριθμό του Δικτύου Διάσωσης στο 210 8944444. Θα μας σταλεί το «Δελτίο Εκθαλάσσωσης» που θα πρέπει προσεκτικά να ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ για να βοηθήσουμε τόσο αυτήν όσο και όλες τις άλλες χελώνες.
Αν βρεις νεκρή Θαλάσσια χελώνα
  1. Εάν η χελώνα είναι νεκρή, πρέπει ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΣΤΗΝ ΞΗΡΑ, και να ειδοποιηθεί το λιμεναρχείο και ο ΑΡΧΕΛΩΝ.
    ΠΡΟΣΟΧΗ, ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΟ Η ΧΕΛΩΝΑ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΕΚΡΗ ΑΛΛΑ ΑΠΛΩΣ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΛΗΘΑΡΓΟ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΚΡΥΟΥΣ ΜΗΝΕΣ.
  2. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΗΘΕΙ Ο ΝΟΜΟΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ.
    Εάν δεν υπάρχει, ειδοποιείται άλλος κτηνίατρος ή το λιμεναρχείο.
    Εάν βρεθεί σήμα πρέπει να αφαιρεθεί και να σταλεί στο Σύλλογο ΑΡΧΕΛΩΝ.
    ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΚΡΑ ΖΩΑ.
    Επίσης, ο ΑΡΧΕΛΩΝ θα βοηθηθεί ιδιαίτερα εάν λάβει μια φωτογραφία του ζώου και ιδιαίτερα των τραυμάτων του.
  3. Συμπληρώστε το ΔΕΛΤΙΟ ΕΚΘΑΛΑΣΣΩΣΗΣ που θα σας στείλει ο ΑΡΧΕΛΩΝ και τέλος ειδοποιήστε την ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ για την υγειονομική ταφή.

http://www.archelon.gr/

Read more...

Εκβρασμοί δελφινιού και θαλάσσιας χελώνας στη Σάμο

>> Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2012



Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η μείωση των πληθυσμών των κοινών δελφινιών και στις ελληνικές θάλασσες, είναι ανησυχητική, με τους τελευταίους εναπομείναντες πληθυσμούς της αν. Μεσογείου να καταγράφονται στο ανατολικό και βόρειο Αιγαίο. 
 
Δύο περιστατικά εκβρασμού σημειώθηκαν τις τελευταίες μέρες στη Σάμο. Πρόκειται για το σπανιότερο είδος δελφινιού στη Μεσόγειο, (Κοινό δελφίνι, Delphinus delphis) και μία χελώνα (Caretta caretta).

Το Λιμεναρχείο Σάμου επικοινώνησε με το ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ για να αναφέρει το συμβάν και μέλη της θαλάσσιας ερευνητικής ομάδας μετέβησαν άμεσα στα σημείο του εκβρασμού. Η νεκροψία (φωτό 1-2) που πραγματοποιήθηκε από την ομάδα Άμεσης Ανταπόκρισης του Αρχιπελάγους στο δελφίνι, μήκους 1.30μ έδειξε ότι το ζώο εκβράστηκε τις βραδινές ώρες της 6ης Φεβρουαρίου, δεν έφερε σημάδια ηθελημένης θανάτωσης και ο θάνατος του σημειώθηκε κατά πάσα πιθανότητα την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου. 

Ωστόσο ασφαλής εκτίμηση για τα αίτια του θανάτου δεν μπορεί να γίνει σε αυτό το στάδιο, λόγω της αλλοίωσης των εσωτερικών οργάνων του ζώου που προκλήθηκε από την έκθεση του σε άλλους θηρευτές μετά τον θάνατο του.



Η ομάδα Άμεσης Ανταπόκρισης συνέλεξε ιστολογικά δείγματα,τα οποία θα σταλούν για τις απαραίτητες τοξικολογικές εξετάσεις. Οι συγκεκριμένες αναλύσεις είναι πολύ σημαντικές, διότι τα μεγάλα θαλάσσια θηλαστικά έχουν την ιδιότητα του βιοσυσσωρευτή,γεγονός το οποίο μπορεί να αποκαλύψει σημαντικά στοιχεία για τα επίπεδα ρύπανσης του ενδιαιτήματος στο οποίο ζουν.

Το δεύτερο περιστατικό (φωτό 3-4) αφορούσε μία μεγάλη χελώνα (Caretta caretta) μήκους σχεδόν ενός μέτρου, η οποία βρέθηκε σε παραλία ΒΑ της Σάμου. Μέλη της ομάδας Αυτοδυτών Σάμου και το Λιμεναρχείο Σάμου που εντόπισαν το νεκρό ζώο ειδοποίησαν το ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ και τετραμελής ομάδα έφτασε στην περιοχή, προκειμένου να εξετάσει τη χελώνα.

Όπως και στην περίπτωση του Κοινού δελφινιού, συλλέχθηκαν ιστολογικά δείγματα, τα οποία θα σταλούν για τοξικολογική ανάλυση. Η χελώνα δεν έφερε κάποιο εμφανές εξωτερικό τραύμα, ούτε άλλο εμφανές αίτιο θανάτου και πιθανολογείται από τη νεκροψία ότι τα αίτια θανάτου είναι μάλλον παθολογικά.


Επικοινωνήστε με το ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ

Οι ερευνητικές ομάδες του Αρχιπελάγους βρίσκονται καθημερινά και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους στο θαλάσσιο πεδίο και προσπαθούν μέσω της έρευνας και τη βοήθεια κατοίκων και φορέων νησιωτικών και παράκτιων περιοχών να ασκηθούν οι απαραίτητες πιέσεις χωρίς άλλη χρονοτριβή.

Η συγκέντρωση πληροφοριών για τα σπάνια θαλάσσια είδη και τους παράγοντες που τα απειλούν είναι πολύ σημαντική και συμβάλλει καίρια στις δράσεις του Αρχιπελάγους για την προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας.

Επικοινωνήστε με το ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ για πληροφορίες που σχετίζονται με τα παρακάτω περιστατικά:

 
- Παρατηρήσεις/εκβρασμούς θαλάσσιων θηλαστικών και χελωνών (ζωντανών ή τραυματισμένων/νεκρών)
- Καταγραφή καρχαριοειδών που αλιεύονται στην εκάστοτε περιοχή
- Καταγραφή πληθυσμιακών εξάρσεων μεδουσών ή άλλων ασυνήθιστων θαλάσσιων ειδών που μπορεί να παρατηρήσετε στην περιοχή (medousa@archipelago.gr)
- Καταγραφή περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης


Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 22730 37553, 210 8253024
Email: info@archipelago.gr
Τηλέφωνο άμεσης ανάγκης: 6974744949


Για το ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ, ΙΘΠ
Γιάννης Κουτελίδας
Συντονιστής Επικοινωνίας

Read more...

Πλούσιος, φτωχός #2


Read more...

ΥΠΕΚΑ: Έλεγχος του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας της ΕΥΔΑΠ

>> Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2012

Η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ) πραγματοποίησε έλεγχο σχετικά με την τήρηση περιβαλλοντικών  όρων και περιβαλλοντικής νομοθεσίας, όσον αφορά στη διαχείριση των εσχαρισμάτων και της ιλύος των εγκαταστάσεων του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (ΚΕΛΨ) της ΕΥΔΑΠ, μετά από καταγγελίες του Δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας, σχετικά με ενδεχόμενο κίνδυνο μεταφοράς στη θάλασσα ποσοτήτων λυματολάσπης, που φαίνεται να συσσωρεύονται σε υπαίθρια λεκάνη επί της νήσου Ψυττάλειας.



Κατά την  αυτοψία, από την εξέταση των  στοιχείων που παρασχέθηκαν από  την ΕΥΔΑΠ σχετικά με τη διαχείριση των παραγόμενων προϊόντων προεπεξεργασίας  και ξήρανσης, δεν προκύπτουν παραβάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και των περιβαλλοντικών όρων που έχουν θεσπιστεί για τη λειτουργία του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων της Ψυττάλειας του Νομού Αττικής (ΚΕΛ Ψυττάλειας και Ακροκέραμου) και ως εκ τούτου η διαδικασία ελέγχου της παραγράφου Α.4 του άρθρου 9 του Ν. 2947/2001 (ΦΕΚ 228Α), που διέπει τη λειτουργία της Υπηρεσίας ολοκληρώνεται με την έκθεση των Επιθεωρητών.

Συγκεκριμένα  από τον έλεγχο προέκυψε ότι:

http://www.greekscapes.gr/index.php/2010-01-21-16-47-29/landscapescat/34/138-psyttaleia.html

Η συνολική λειτουργία του ΚΕΛΨ έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά (ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων 140774/11-06-2009), σύμφωνα με την οποία «η ξηραμένη ιλύς μπορεί να διατίθεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις ως καύσιμο σε τσιμεντοβιομηχανίες, σε θερμοηλεκτρικά εργοστάσια, ….για αποκαταστάσεις εδαφών,...», ενώ τα παραπροϊόντα (εσχαρίσματα και άμμος) μεταφέρονται και διατίθενται καθημερινά στον ΧΥΤΑ Φυλής του ΕΣΚΔΝΑ, βάσει σχετικής δεκαετούς σύμβασης. Στις εγκαταστάσεις επεξεργασία λυμάτων στην Ψυττάλεια γίνεται προσωρινή αποθήκευση μέρους μας παραγόμενης ξηρής ιλύος σε στεγασμένους χώρους, καθώς και διάθεση και ταφή του υπολοίπου στον υπολειπόμενο προς πλήρωση κενό χώρο του πρώην κυττάρου

2.

Η ΕΥΔΑΠ κατά την παρούσα φάση υλοποιεί, σύμφωνα με έγκριση της ΕΥΠΕ/ΥΠΕΚΑ, αποκατάσταση-ανάπλαση ενός κενού κοιλώματος της στεγανολεκάνης του πρώην κυττάρου 2, με αξιοποίηση της ξηραμένης ιλύος του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (ΚΕΛΨ), η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του Ιανουαρίου.

http://www.dimokratianews.gr/content
Η αποκατάσταση-ανάπλαση γίνεται με ξηρή ιλύ, η οποία μεταφέρεται επιτόπου με ειδικά φορτηγά οχήματα, διαστρώνεται και συμπιέζεται σε λεπτές στρώσεις, εναλλασσόμενες με εδαφικές στρώσεις. Στο σημείο εκφόρτωσης, εντός του πληρούμενου κοιλώματος, βρέθηκε σωρός ξηρής ιλύος όγκου 100 m3 περίπου και σωρός εδαφικού υλικού επικάλυψης (αργίλου) όγκου 150 m3 περίπου, ενώ διαπιστώθηκε και μεταφορά εδαφικού υλικού επικάλυψης δια θαλάσσης από τον Ακροκέραμο.

Οι Επιθεωρητές διενήργησαν δύο διερευνητικές τομές με σκαπτικό μηχάνημα εντός του πληρούμενου κυττάρου και διαπιστώθηκε η ορθή εφαρμογή των όρων διάστρωσης των υλικών.

Σύμφωνα με τη μελέτη αποκατάστασης η τελική επιφάνεια του κυττάρου προβλέπεται να καλυφθεί με μη υφαντό γεωΰφασμα και ακολούθως με τεχνητό εδαφικό υλικό που προκύπτει από ανάμιξη ξηραμένης ιλύος με αργιλικά υλικά εκσκαφών, καθώς και στρώση κατάλληλων εδαφικών υλικών. Τέλος προβλέπεται φύτευση με αγρωστώδη και τεχνητή άρδευση, με χρήση επεξεργασμένου νερού από την εκροή του ΚΕΛΨ.

Εκτιμάται ότι δεν υπάρχει κίνδυνος αυτανάφλεξης της αποτιθέμενης λυματολάσπης στο υπό ανάπλαση κύτταρο, λόγω της επάλληλης διάστρωσής της με άργιλο σε λεπτές στρώσεις. Για την αποφυγή αυτανάφλεξης της προσωρινά αποθηκευόμενης ξηρής ιλύος σε στεγασμένες αποθήκες λαμβάνονται όλα τα προβλεπόμενα μέτρα πρόληψης και πυροπροστασίας.

Κατά την αυτοψία δεν διαπιστώθηκαν οσμές, ούτε διασπορά-διάχυση-μεταφορά ξηρής λυματολάσπης, εκτός του πληρούμενου κυττάρου, στην ξηρά ή στη θάλασσα, πλην αμελητέας ποσότητας σημειακά επί των τοιχωμάτων του κοιλώματος, η οποία είχε μεταφερθεί πιθανότατα από τους τροχούς/ή και τις ερπύστριες των χωματουργικών μηχανημάτων που εκτελούσαν τις εργασίες διαμόρφωσης.

Ωστόσο, με δεδομένη την εξάντληση της διαθέσιμης χωρητικότητας των αποθηκευτικών χώρων του ΚΕΛ Ψυττάλλειας θεωρείται αναγκαία η άμεση εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων διαχείρισης της ξηραμένης ιλύος για την αποφυγή ενδεχόμενων προβλημάτων συσσώρευσης επί της Ψυττάλειας σε περίπτωση αδυναμίας διάθεσης του υλικού.


Πηγή: http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1402450

Read more...

Ο Κιούμπρικ


Η διαδρομή του Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν σαν μια Οδύσσεια του σινεμά. Ξεκίνησε τη δεκαετία του ’50 από το φιλμ νουάρ και την γκανγκστερική περιπέτεια, πέρασε απ’ όλα σχεδόν τα κινηματογραφικά είδη και διακόπηκε οριστικά λίγο πριν από το τέλος του 20ού αιώνα με ένα παιχνίδι ανάμεσα στη φαντασίωση και την πραγματικότητα. Για τελευταία συντροφιά είχε το φάντασμα του Φρόιντ και ένα λαμπρό παντρεμένο ζευγάρι του Χόλιγουντ: τον Τομ Κρουζ και τη Νικόλ Κίντμαν, λίγο πριν από τον πραγματικό χωρισμό τους.

Από το 1953 μέχρι το 1999 ο Κιούμπρικ γύρισε 13 ταινίες. Πέντε απ’ αυτές κυκλοφόρησαν προσφάτως σε ισάριθμες ελληνικές ψηφιακές εκδόσεις, δίνοντάς μας την ευκαιρία να επανεκτιμήσουμε το έργο ενός «ιδιόρρυθμου» κινηματογραφιστή. Οκτώ χρόνια μετά τον θάνατό του, ο Κιούμπρικ παραμένει μοναδική περίπτωση για τον μεταπολεμικό αγγλοσαξονικό κινηματογράφο. Ήταν ένας ευφυής εργάτης που συγκρούστηκε με τους παραγωγούς κι έτσι εγκατέλειψε νωρίς τον ρόλο του διεκπεραιωτή σκηνοθέτη στα μεγάλα στούντιο; Ηταν ένας αγοραφοβικός και τελειομανής; Μια παρασπονδία για το Χόλιγουντ ή ένας εκκεντρικός που ο μύθος του ταξιδεύει πιο πολύ και απ’ τον μύθο των 13 ταινιών του;

Όπως και να ’χει, ο Κιούμπρικ πέρασε από τα γρανάζια μιας μηχανής που παράγει εικόνες και ιστορίες και στάθηκε όρθιος. Αφησε την Αμερική κι εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ευρώπη, επιβάλλοντας από απόσταση τους δικούς του όρους στο Χόλιγουντ. Στη διάρκεια της καριέρας του διέτρεξε όλο σχεδόν το φάσμα των κινηματογραφικών ειδών: από το ιστορικό έπος και το αντιπολεμικό δράμα, μέχρι το θρίλερ και την επιστημονική φαντασία κι από την παρωδία μέχρι το μοντέρνο σινεμά. Δεν είχε ιδιαίτερη προτίμηση σε θέματα ούτε εμμονές που να στοιχειώνουν το έργο του (όπως οι Ευρωπαίοι auter). H μοναδική εμμονή του ήταν να βλέπει στο τυπωμένο φιλμ μονάχα τις εικόνες που είχαν αποτυπωθεί με απίστευτη λεπτομέρεια στο μυαλό του. Ο Κιούμπρικ δεν πρωτοτύπησε ποτέ ως προς το θέμα. Ηταν ένας εστέτ που καταπιάστηκε με τα πιο κοινότοπα θέματα σαν να ’θελε να αποδείξει πως η μεγάλη τέχνη είναι πρωτίστως ζήτημα της φόρμας. Κάποιες φορές ο χειρισμός της φόρμας τον έφερε στην πρωτοπορία («Κουρδιστό πορτοκάλι»).

Ένας εναντίον όλων. Ο Κιούμπρικ γεννήθηκε στο Μπρονξ το 1928. Οταν τέλειωσε τις βασικές σπουδές του, άρχισε να εργάζεται ως φωτογράφος στο περιοδικό Look και να κινηματογραφεί ερασιτεχνικά φιλμάκια μικρού μήκους. Το 1953 έκανε το πρώτο άλμα του στα μεγάλα μήκη, το «Fear and Desire», μια 68λεπτη ταινία την οποία αποκήρυξε απογοητευμένος από το αποτέλεσμα. Το 1955 μπήκε στα παρασκήνια του μποξ γυρίζοντας το νουάρ «Το φιλί του δολοφόνου» και ένα χρόνο αργότερα γύρισε το γκανγκστερικό «The Killing», που παραμένει μια από τις καλύτερες ταινίες του είδους (εδώ προβλήθηκε με τον άστοχο τίτλο «Το χρήμα της οργής»). Εκτοτε, η αμερικανική περίοδος της καριέρας του ήταν κάτι σαν αγώνας πυγμαχίας με παραγωγούς, αλλά και με ηθοποιούς που ανέβαιναν στο πλατό και δεν έκαναν ακριβώς αυτό που τους ζητούσε.

Το Χόλιγουντ δεν αστειευόταν. Απαιτούσε ταχύτητα, αυστηρή τήρηση των προϋπολογισμών και ένα μοντάζ που να προσαρμόζει τις ταινίες στο γούστο του μέσου θεατή. Ο Κιούμπρικ ήταν οξυδερκής κι άριστος στη δουλειά του. Αντιλαμβανόταν, όμως, την έννοια της επαγγελματικής ευσυνειδησίας διαφορετικά από τους περισσότερους ταλαντούχους συναδέλφους του. Απαιτούσε την τελειότητα μέχρι την παραμικρή λεπτέμερεια κι αυτό συνεπαγόταν έλεγχο της ταινίας σε κάθε στάδιο της παραγωγής.
Μονομαχία με τον Μπράντο

Κομβική για τη σχέση του με το Χόλιγουντ ήταν η συνεργασία του με δύο κορυφαίους σταρ τέλη του ’50 προς αρχές του ’60. Η έντονη προστριβή του Κιούμπρικ με τον Κερκ Ντάγκλας στα γυρίσματα του «Σπάρτακου», που είχε ξεπεράσει κατά πολύ τον αρχικό προϋπολογισμό, λειτούργησε ως καταλύτης στην ήδη τεταμένη σχέση του σκηνοθέτη με το στούντιο. Λίγο μετά ακολούθησε η τραυματική επαφή του Κιούμπρικ με το γουέστερν, η οποία διήρκεσε όσο η μοιραία παρασκηνιακή μονομαχία του με τον Μάρλον Μπράντο. Ο μεγαλομανής Μπράντο (που μεσουρανούσε στο Χόλιγουντ και βρισκόταν σε φάση διαρκούς σύγκρουσης με τους σκηνοθέτες) ουσιαστικά απέλυσε τον Κιούμπρικ από σκηνοθέτη του «Οne-Eyed Jacks». Ο Κιούμπρικ έφυγε από το Χόλιγουντ και άρχισε να αισθάνεται καλύτερα (βοηθούσης της εύπορης ζωγράφου συζύγου του).

Εκτοτε, όσοι προσέκρουσαν στην τελειομανία του ηττήθηκαν κατά κράτος. Ο κολοσσός της Warner του παρεδόθη άνευ όρων υπογράφοντας εν λευκώ συμβόλαια μαζί του. (O Kιούμπρικ συνεργάστηκε με τη Warner από το 1969 ώς τον θάνατό του το 1999, γυρίζοντας τις πιο δημοφιλείς ταινίες του.) Η Σέλεϊ Ντιβάλ βγήκε από τη «Λάμψη» με τσακισμένα τα νεύρα (έφτασε να γυρίσει 100 φορές μια σκηνή στη διάρκεια μιας ημέρας!). Στα γυρίσματα του «Κουρδιστού πορτοκαλιού» οι παραγωγοί ανήμποροι ν’ αντιδράσουν τραβούσαν τα μαλλιά τους. Τον παρακολουθούσαν να καταστρέφει τρεις πανάκριβες κάμερες, τεχνολογικά επιτεύγματα της εποχής, πετώντας τες από το παράθυρο ενός ψηλού κτιρίου στον δρόμο για τις ανάγκες μιας υποκειμενικής λήψης λίγων δευτερολέπτων: ο πρωταγωνιστής Μάλκομ Μακ Ντάουελ έπεφτε από το παράθυρο ενός ορόφου στο κενό σύμφωνα με το σενάριο, και ο Κιούμπρικ ήθελε να αποτυπώσει στο σελιλόιντ την εμπειρία του μέχρι να φτάσει στο έδαφος. Η μοναδική ταινία του, στη οποία δεν είχε την τελευταία λέξη, ήταν το «Μάτια ερμητικά κλειστά» το 1999. Ο ξαφνικός θάνατος του Κιούμπρικ άφησε το τελικό μοντάζ σε άλλα χέρια.

Ξαναβλέποντας τις ταινίες του.
Πέντε από τις ταινίες που γύρισε ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ κατά την αγγλική περίοδο της καριέρας του (όλες σε συνεργασία με τη Warner) κυκλοφόρησαν από την Audio Visual σε ψηφιακές ειδικές εκδόσεις -εξαιρετικές ως προς την ποιότητα της εικόνας και του ήχου- με αρκετά extras.


2001, Οδύσσεια του Διαστήματος (1968).
Μια χορογραφία στο Διάστημα, που άλλαξε τα δεδομένα στην επιστημονική φαντασία. Ο Κιούμπρικ πήρε μια ιστορία του Αρθουρ Κλαρκ, παρέκαμψε την πλημμυρίδα των ειδικών εφέ και εμπιστεύτηκε την κλασική μουσική για να δημιουργήσει ατμόσφαιρα. Το σύμπαν που κατασκεύασε είναι εξαιρετικό εικαστικά και παραπέμπει σε σκηνικό όπερας, όπου διατυπώνεται ένα φιλοσοφικό σχόλιο γύρω από τη δημιουργία του κόσμου και την εξέλιξη του ανθρώπου. Η μουσική είναι των Ρίχαρντ Στράους, Γιόχαν Στράους, Αράμ Χατσατουριάν, Γκιόργκι Λιγκέτι.


Το κουρδιστό πορτοκάλι (1971). Μια γκροτέσκ και φουτουριστική επιτομή της βίας. Ο Κιούμπρικ προσέγγισε το ομότιτλο βιβλίο του Αντονι Μπέρτζες με όρους μοντέρνου σινεμά και έφτιαξε μια τολμηρή ταινία γύρω από τη νεανική βία και τον χουλιγκανισμό, που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της. Το «Κουρδιστό πορτοκάλι» συνάντησε έντονες αντιδράσεις και ανάγκασε τον αγοραφοβικό Κιούμπρικ να την αποσύρει ο ίδιος από τις αίθουσες. Ξαναπροβλήθηκε σε επανέκδοση και δίχως περικοπές το 2000.

Η λάμψη (1979). Το σκηνικό είναι μπαρόκ και η ισορροπία ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό υποδειγματική. Eνας συγγραφέας χωρίς έμπνευση βρίσκει δουλειά ως χειμερινός φύλακας σε ένα κλειστό ξενοδοχείο στην κορυφή ενός βουνού. Μετακομίζει εκεί με τη γυναίκα του και το παιδί του και τρελαίνεται. Η αλληγορία για την τιθάσευση του ενστίκτου από τη λογική προβάλλει πίσω από τις κουρτίνες του τρόμου και κορυφώνεται στο φινάλε, σε έναν κήπο που έχει αρχιτεκτονική λαβύρινθου.


Full Metall Jacket (1987).
Αφορμή είναι το Βιετνάμ και θέμα ο τρόπος που φτιάχνονται οι ζωντανές πολεμικές μηχανές (το σενάριο περιστρέφεται γύρω από την εκπαίδευση νεοσύλλεκτων πεζοναυτών). Ο τίτλος (αποδίδεται ως «πλήρες μεταλλικό περίβλημα») αναφέρεται στο στερεό μολύβι κάτω από το εξωτερικό περίβλημα μιας αχρησιμοποίητης σφαίρας, το οποίο γίνεται υγρό καθώς κατευθύνεται στον στόχο μετά τον πυροβολισμό.

Για μια πληρέστερη εικόνα της φιλμογραφίας του Κιούμπρικ αναζητήστε παλιότερες ταινίες του σε dvd. Εχουν κυκλοφορήσει: Το δράμα εποχής «Μπάρι Λίντον» (Audio Visual). Η διασκευή του μυθιστορήματος του Ναμπόκοφ «Λολίτα» (Αudio Visual). H παρωδία για τον Ψυχρό Πόλεμο «SOS Πεντάγωνο καλεί Μόσχα» (Προοπτική) και ο επικός «Σπάρτακος» (Videosonic). Στο Amazon μπορείτε να βρείτε τα πάντα εκτός από το αποκηρυγμένο «Fear and Desire».

Δημήτρης Μπούρας, εφ. Καθημερινή, 23/12/2007

http://www.vlioras.gr/Personal/Interests/Cinema/Directors
http://www.taschen.com/pages/en/catalogue/film/

Read more...

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP