Περιβαλλοντική καταστροφή με θύματα 31,000 Αφρικανούς

>> Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2009

Η εταιρεία πετρελαίου Trafigura κατηγορείται για ρίψη τοξικών αποβλήτων στην Ακτή Ελεφαντοστού το 2006, όπου 31,000 Αφρικανοί έπαθαν σοβαρές σωματικές βλάβες. Από την πλευρά της, η εταιρεία Trafigura έχει αρνηθεί επανειλημμένα ότι τα απόβλητα ήταν επιβλαβή, αλλά σύμφωνα με έρευνα που έγινε, αποδείχθηκε ότι στα εταιρικά e-mail της φάνηκε ότι το προσωπικό γνώριζε ότι ήταν επικίνδυνα.

Η εν λόγω εταιρεία προσφέρθηκε να αποζημιώσει τους 31,000 Αφρικανούς.
Είναι η χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή που καταγράφηκε στην πρόσφατη ιστορία. Τα τοξικά ρίχτηκαν παράνομα στην περιοχή Abidjan από το πλοίο Probo Koala της εταιρίας Trafigura που εδρεύει στο Λονδίνο.

Έκθεση του ΟΗΕ αναφέρει για μια «ισχυρή εκ πρώτης όψης ένδειξη», αφού έχουν αναφερθεί θάνατοι και σωματικές βλάβες από τους κατοίκους της Ακτής Ελεφαντοστού που προέρχονταν από την παράνομη ρήψη των εν λόγω τοξικών αποβλήτων. Τα τοξικά απόβλητα προήλθαν από το πλοίο Probo Koala τον Αύγουστο του 2006, τα οποία άδειασε παράνομα σε 15 σημεία γύρω από την πόλη Abidjan, η μεγαλύτερη πόλη στην Ακτή Ελεφαντοστού.

Λίγες βδομάδες αργότερα δεκάδες χιλιάδες κάτοικοι παρουσίασαν παρόμοια συμπτώματα, όπως αναπνευστικά προβλήματα, ασθένειες και δερματικές παθήσεις.


Σύμφωνα με επίσημους αξιωματούχους του ΟΗΕ σημειώθηκαν 15 θάνατοι, 69 άνθρωποι νοσηλεύτηκαν και 108,000 πήραν ιατροφαρμακευτική αγωγή, σημαντικά στοιχεία που συνδέονται με τη ρίψη των τοξικών αποβλήτων.


Η ιστορία άρχισε πριν 4 χρόνια σε ένα διυλιστήριο πετρελαίου στο Μεξικό της εταιρείας Pemex (PMI).
Κατά τη διάρκεια χημικής διαδικασίας, το εν λόγω διυλιστήριο παρήγαγε ένα υποπροιόν (coker naptha), μια «βρωμική» μορφή βενζίνης που δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στη περιοχή. Τα εταιρικά e-mail της Trafigura αποκάλυψαν ότι ανώτερα στελέχη πίστεψαν ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν εκατομμύρια από την αγορά του «βρώμικου» μεξικάνικου πετρελαίου.

Ενδεικτικά σε ένα e-mail αναφέρεται ότι η αγορά του εν λόγω πετρελαίου είναι τόσο φτηνή, όπου καθένας μπορεί να φανταστεί τα τεράστια κέρδη που θα αποφέρει. Εντούτοις η εν λόγω εταιρεία για να πετύχει το στόχο της, θα έπρεπε να βρει τρόπο πρώτα να το καθαρίσει και να μειώσει τα επίπεδα θείου που περιείχε, για να μπορέσει να του πουλήσει.

Τότε η Trafigura ναύλωσε το πλοίο Probo Koala που βρισκόταν στο Γιβραλτάρ και χρησιμοποίησαν τόνους από καυστική σόδα και άλλες χημικές ουσίες για το καθαρισμό του εν λόγω πετρελαίου.
Η συγκεκριμένη μέθοδος είναι φτηνή, αλλά παράγει τόσο επικίνδυνα απόβλητα, που είναι απαγορευμένα στα περισσότερα μέρη του κόσμου. Στα e-mail αποκαλύπτεται ότι η εταιρεία γνώριζε ότι θα αντιμετώπιζε δυσκολίες για τη ρίψη των εν λόγω αποβλήτων. Χαρακτηριστικά σε ένα e-mail αναφέρεται ότι είναι εν λόγω διαδικασία καθαρισμού έχει απαγορευθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στις ΗΠΑ και στη Σιγκαπούρη.

Σε ένα άλλο αναφέρεται ότι οι περιβαλλοντικές οργανώσεις δεν επιτρέπουν τη ρίψη των εν λόγω τοξικών αποβλήτων.
Η διαδικασία καθαρισμού στις δεξαμενές του πλοίου άφησε μια τοξική θειούχα λάσπη. Εντούτοις, όταν κατάφερε η εν λόγω εταιρεία να αδειάσει τα τοξικά απόβλητα, η μυρωδιά ήταν τόσο δυνατή, που κλήθηκαν οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Η εταιρεία Trafigura δήλωσε ότι θα κόστιζε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ μια πιο ασφαλή διαδικασία καθαρισμού και έτσι επιλέχθηκε η φτηνότερη διαδικασία.


Τα τοξικά απόβλητα κατάφερε να τα «ξεφορτωθεί» η εταιρεία στην Ακτή Ελεφαντοστού, προκαλώντας τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή με θύματα 31,000 Αφρικανούς.


Για το econews.gr
Λίντα Σπυρέλη

Δημοσίευση σχολίου

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP